Monday 23 December 2013

Vitamin C chewable kesukaan anak-anak.......




Salam semua...

Hari nie nak kongsi cerita tentang Vitamin C chewable 100mg
Bila saya beri anak-anak Vitamin C?

Saya mula beri anak-anak Vitamin C,sejak awal tahun nie...Kawan-kawan ofis promote disebabkan anak saya sering selsema & selalu alahan semput....Mula-mula tue saya pun fikir mahal gak 1 botol..tapi bila tgk kuantiti & boleh tahan sampai 3 bulan saya rasa berbaloi..Then,saya pun beli.

Bila hari pertama saya bagi, anak-anak tak suka...tapi saya tak putus asa,saya tetap terus bagi hari berikutnya...Akhirnya saya berjaya menambat hati anak-anak saya dengan vitamin C...Sejak pada hari mereka suka vitamin C sampai la sekarang...Mereka jarang selsema & demam..Tambah-tambah anak sulung saya dah jarang ke klinik untuk sedut gas...Semakin aktif....Dan saya kena sorokkan vitamin C tue,kalau tidak anak-anak akan minta berkali-kali...


Jom kita tengok apa kelebihan  Chewable Vita-C Plus Shaklee?

1) Chewable Vita- C Plus Shaklee  mengandungi Bioflavonoids dan Rose Hips yang membantu meningkatkan fungsi vitamin C dan menghalang pengoksidaan vitamin C di dalam tubuh.
[Bioflavonoids juga terdapat pada SR Vitamin C 500mg Shaklee. Fungsinya untuk membantu meningkatkan penyerapan vitamin C dalam sistem badan kita]

2) Chewable Vita- C Plus Shaklee menyediakan 100mg Vitamin C dan meningkatkan fungsi sistem imun tubuh melalui :
  • Menyokong pertahanan semulajadi badan
  • Sebagai antioksidan yang melawan radikal bebas daripada merosakkan sel tubuh
  • Membantu mengekalkan integriti sel
  • Menggalakkan kesihatan mata, gigi, gusi, tulang, otot dan saluran darah
3) Dengan mengunyah Chewable Shaklee Vita-C plus,  memudahkan pecahan vitamin C, menjadikan ia bersedia untuk penyerapan sebaik sahaja ia sampai ke usus kecil.
[Terdapat kajian menunjukkan bahawa mengunyah sejumlah kecil vitamin C beberapa kali sehari membantu kepada penyerapan yang lebih baik]

4) Chewable Vita-C Plus Shaklee dicipta untuk semua. Sesuai untuk semua golongan - kanak2, dewasa, lelaki dan perempuan, terutamanya mereka yang sukar untuk menelan pil.

5) Chewable Vita-C Plus hanya boleh didapati dari pejabat HQ Shaklee / cawangan Shaklee / pengedar2 Shaklee. Ini menunjukkan betapa istimewanya Chewable Vita-C Plus Shaklee berbanding vitamin C jenama lain yang mudah didapati di pasaran. Kalau ada apa2 soalan, boleh tanya distributor anda.. :)

6) Bukan sintetik. Chewable Vita-C Plus Shaklee adalah organik dan semulajadi. Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan, menjadikannya selamat, berkesan dan mesra alam.

7) Point yang paling penting. Mempunyai sijil halal yang diiktiraf oleh Islamic Service of America (ISA). Buat pengetahuan semua, sijil Halal ini akan diperbaharui setiap tahun. ISA juga telah diiktiraf oleh JAKIM.


Proses Tindakbalas Vitamin C Chewable 100mg

Vita-C 100mg adalah Vitamin C berbentuk kunyah. Setiap tablet kunyah mempunyai kepekatan 100mg Vitamin C.

Ianya diberi nama 'Chewable' kerana ianya perlu dikunyah seperti gula-gula. Apa yang istimewanya ialah apabila anda mengunyah Vitamin C jenis ini, air liur akan membantu menghadamkan Vitamin C tersebut dan seterusnya membolehkan ianya sedia untuk diserap sebaik sahaja sampai ke usus kecil. 

Malah, kajian menunjukkan mengunyah Vitamin C dalam dos yang kecil beberapa kali sehari adalah lebih berkesan untuk penyerapan berbanding mengambil sebiji Vitamin C dalam dos yang besar sekaligus!

Alhamdullilah saya telah buat pilihan terbaik untuk anak-anak saya...
Mencegah lebih baik dari mengubati...

Untuk info lanjut boleh la hubungi saya atau tinggalkan komen..

Nor Suriani Azizan
019-3929987
SID no:1065699
FB:Nor Suriani Azizan


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...